Business Danmark ansætter ny administrerende direktør

Business Danmark skifter ud i toppen

Den nuværende administrerende direktør John Gudbrandsen går på pension efter mere end 20 år i spidsen for fagforeningen for salg og marketing. Posten overtages Martin Kildgaard Nielsen, der kommer fra en stilling som marketingchef hos De Forenede Dampvaskerier.

Salgs- og marketingfaget ligger helt naturligt til Business Danmarks nye administrerende direktør. Den 43- årige Cand. Merc.-uddannede Martin Kildgaard Nielsen har mere end 15 års erfaring med salg og marketing, så han kender godt de udfordringer, hans medlemmer møder i hverdagen.

- Vi er meget glade for, det lykkedes os at tiltrække en faglig profil som Martin til at videreudvikle organisationen og give medlemmerne værdi for kontingentkronerne, som John Gudbrandsen også var eksponent for, siger landsformand hos Business Danmark, Jens Neustrup Simonsen og uddyber:

- Det var vigtigt for os, at Martin selv har praktisk erfaring fra salgs- og marketingfaget kombineret med stærke ledelsesegenskaber og erfaring med en medlemsorganisation. Hans overordnede opgave bliver at sætte salg og marketing på dagsordenen, som et attraktivt fag med gode løn- og udviklingsmuligheder, der bidrager væsentlig til at holde Danmarks vækstmotor kørende.

Et fag i rivende udvikling

Martin Kildgaard Nielsen kommer fra en stilling som marketingchef hos De Forenede Dampvaskerier og har tidligere haft lederstillinger inden for salg og marketing hos DIP (Pensionskassen for civil- og akademiingeniører) og Telenor.

- Salg er en stor del af min faglige DNA. Jeg har mærket på egen krop, hvilket potentiale salg kan forløse, hvis rammerne er de rigtige. Derfor ser jeg frem til at kæmpe denne kamp på et højere niveau, siger Martin Kildgaard Nielsen og fortsætter:

- Globaliseringen og den digitale udvikling har de seneste år udviklet salgs- og marketingfaget med raketfart. Det stiller krav til både medarbejdere og virksomheder, og hos Business Danmark skal vi hele tiden arbejde på at sikre vores medlemmers markedsværdi. For eksempel at de får de nødvendige kompetenceløft i løbet af deres arbejdsliv til at imødekomme udviklingen – det kommer også virksomhederne til gode.

Privat bruger Martin tiden med vennerne i vandreklubben, jagtklubben og familielivet i Lyngby, hvor han bor med sin kone og deres to døtre.

Martin Kildgaard Nielsen tiltrådte formelt den 1. juni 2017.

Om Business Danmark

Business Danmark er fagforening og a-kasse for 32.000 ledere og medarbejdere beskæftiget med salg og marketing.

Pressechef