Vi vil hellere være en stærk fagforening for færre end en middelmådig for mange. Derfor er vi den eneste fagforening i Danmark, der har specialiseret sig i salg og marketing.
For kun ved at specialisere os kan vi yde vores medlemmer den bedste juridiske service og skabe den faglige udvikling og inspiration, der både løfter deres relevans og markedsværdi.
Og så stræber vi altid efter at kunne tilbyde en attraktiv balance mellem den værdi, som vi skaber for vores medlemmer og størrelsen på deres kontingent – det er det vi kalder ”go’ business” for dig i salg og marketing!
Vi har intet partipolitisk tilhørsforhold og er derfor kun sat i verden for én ting: at varetage vores medlemmers interesser.
Hvem er vores medlemmer?
Business Danmark er den eneste fagforening i Danmark med speciale i salg og marketing. Vi repræsenterer i dag cirka 29.000 medlemmer bestående af både ledere, medarbejdere og selvstændige forretningsdrivende. Typisk arbejder de fleste med at sælge, markedsføre, rådgive eller udvikle – men alle har de det til fælles, at de ser verden fra en kommerciel vinkel.
Hvad tilbyder vi?
I Business Danmark er du sikret en række eksklusive fordele. Du får fri adgang til specialiseret juridisk rådgivning, som kan spare dig for uheldige sager i dit ansættelsesforhold.
Samtidig får du fuld adgang til Karrierecenter, der kan styrke din udvikling og karriere. Her kan du få rabatter på kurser og efteruddannelse, komme med på eksklusive virksomhedsbesøg, få gratis karrieresparring eller se, høre og læse businessbøger på 15 minutter (over 100 titler om salg, marketing og ledelse.
Hvordan er vi organiseret?
Business Danmark er en politisk ledet organisation bestående af en administration i København med ca. 60 ansatte, en hovedbestyrelse og otte lokalafdelinger. Hovedbestyrelsen består af landsformanden, vicelandsformanden, foreningens a-kasserepræsentant og formændene for de otte lokalafdelinger. Få et overblik over ledelsen og organisationen her
Hvad er vores historie?
Business Danmark blev grundlagt i 1949 under navnet Danmarks Aktive Handelsrejsende (DAH). Formålet med foreningen var i første omgang at skaffe de danske handelsrejsende mere indflydelse over for myndighederne. I 1996 skiftede foreningen navn til Danske Sælgere og fortsatte under de nye faner i de følgende ti år. I takt med udviklingen på arbejdsmarkedet blev medlemsbasen udvidet til også at dække over marketingfolk. I 2006 blev vi derfor til Business Danmark, som i dag organiserer cirka 29.000 ledere, medarbejdere og selvstændige inden for salg og marketing. Læs mere om historien her