Elevator-pitch

Din korte fortælling

Elevator-talen er rygraden i al pitching. Det er den hurtige fortælling om dig selv og det du vil. Her giver du kort og godt modtageren præcise svar på fire spørgsmål.

  1. Hvem du er?
  2. Hvad du laver?
  3. Hvad du vil?
  4. Hvad modtageren får af værdi?

Du har brug for en elevatortale i rigtig mange sammenhænge – når du skal sælge en ide, søger job, er på kursus, til receptioner, til møder eller selskaber. Kort og godt steder, hvor der ikke er tid eller mulighed for den lange dybe forklaring. Altså en stram EFU-model, hvor du beskriver effekt, fordele og modtagerens udbytte ved din primære service eller dit produkt.

Opbygning af elevator-pitchet

  1. Jeg hedder...og arbejder for/med...
  2. Jeg/Vi laver ... og hjælper vores kunder med at...
  3. Kunderne vælger os, fordi... Hjalp engang en kunde med at...
  4. Vi sparer typisk vores kunder for... Hvis du for bruge for mig, så...

5 tips til dit elevator-pitch

  • Kort – Navnet elevator-pitch kommer af, at dit budskab skal leveres og fanges af modtageren på den tid, det tager at køre fra en etage til en anden i en elevator. Tommelfingerreglen er, at den må højest må vare 30-45 sekunder.
  • Målrettet – Kom til sagen og skræl unødvendig information fra.
  • Unik – Hvorfor er det lige at din ide, dit koncept eller det du kan er så meget bedre end andres ditto?
  • Hey… – Skab opmærksomhed. Sørg for, at modtager vil vide mere om dig og dit produkt – og ikke mindst husker dig.
  • WIIFM – Sørg for, at modtageren hurtigt forstår ”What´s In It For Me”

Vil du have feedback på dit elevator-pitch?

Indsend din video-pitch og få feedback på form og indhold - eksklusivt for medlemmer.

Få feedback på dit pitch