Sådan laver du et godt pitch

Et godt pitch sælger din ide

Åbnings-pitchet er din ultrakorte salgstale og chance for at levere et stærkt førstehåndsindtryk. Det er din adgangsbillet til at komme videre i dialogen med din modtager.

Du kan bruge pitchet, hvad enten du vil sælge et produkt, søger en investor, skal formidle en ny idé eller fordi du vil sælge dig selv ind til et job.

Pitchet er så vigtigt, fordi din modtager på få minutter instinktivt afgør, om du er værd at lytte til. Dit pitch skal koge dit koncepts værdi ned til en lækker fond, og din opgave er at servere den, så modtageren tænker "uhm jeg må have mere".

Fejler dit pitch, kan det være svært at få samtalen tilbage på sporet, fordi modtagerens tid og tålmodighed ofte er knap. Så vær klar i spyttet, og dosser dit pitch kort og godt.

Dit pitch skal indprente

  1. Hvem du er
  2. Hvad du vil
  3. Hvad dit produkt eller din ide kan bedre end andres
  4. Hvad modtageren får ud af at lytte videre til dig

Tre måder du kan pitche på

Der er flere pitchmodeller, du kan bruge, men særligt tre modeller er værd at studere.

 

engagement-pitchet

NABC-pitchet

Vil du have inspiration til dit pitch?

Så send din video-pitch til vores erfarne konsulenter og få feedback på form og indhold - eksklusivt for medlemmer.

3 bøger om pitching

indSend dit pitch

Kasper Rubæk: Executive Business Coach med 10 års salgsledererfaring. Har arbejdet med optimering af pitch og kommunikation gennem mange år både strategisk, taktisk og operationelt. Har trænet foredragsholdere og har arbejdet med content og skriftlig kommunikation.