
Gør modtageren nysgerrig
En tommelfingerregel er, at cirka 1 ud af 10 konstant er på udkig efter en ny leverandør, et nyt produkt, en ny ferie eller en ny smartphone. Målet med et godt engagement-pitch er at vække modtagerens ubevidste behov og få endnu flere til at købe ind på din ide.
Pitchet skal engagere modtagerne gennem aha-oplevelser. Ammunitionen til disse aha-oplevelser får du ved systematisk at opsamle dyb indsigt i målgruppens brændende ønsker og behov – den viden skal dit pitch så tage afsæt i.
Pitchets 3 byggeklodser
Der er tre trin, du med fordel kan følge, når du laver dit engagement-pitch
- Find ud af hvilken viden, der har topværdi for din målgruppe
- Pitch, at netop du ligger ind med denne unikke viden og indsigt
- Kommuniker, at du kan løse deres problem og opfylde deres behov
Det er vigtigt, at den viden du pitcher er unik - og ikke mindst troværdig. Brug ikke noget kunden selv kunne tænke sig til, men find dataene i jeres kundeundersøgelser, i forskningen eller viden du selv har indsamlet på kundemøder over årene.
Brug spørgsmål og svar
Engagement-pitchet starter ofte med en faktuel analytisk indsigt - kogt ned til et rammende attraktivt spørgsmål eller statement.
Pitch-formen egner sig godt til messer, emailmarketing, nyhedsmedier og på sociale medier til at trække opmærksomhed.
Når den potentielle kunde går i dialog eller klikker på dit indhold, får de tilpas meget af løsningen til, at de vil engagere sig yderligere i dig og dit produkt.
Du skal for alt i verden sikre, at dit pitch holder. Oversælger du budskabet eller er du for fedtet med værdien, du giver, skræmmer du kunderne væk og laver click-baits.
Eksempel 1
- Ved du, hvor mange salgsmøder topledere orker om året?
- Fem. Det siger alle de CEO-kunder, jeg mødes med. Jeg har 10 LinkedIn råd, som kan skaffe dig salgsmødet for næsen af din konkurrent
Eksempel 2
- Må chefen egentlig tjekke din jobtelefon?
- Nej, ikke uden dit samtykke. Men det sker alligevel, fordi vores job- og arbejdsliv smelter sammen digitalt. Få de 5 advokatråd, som sparer dig for bøvl
Eksempel 3
- Vidste du, at de fede job flytter sig – er du flyttet med?
- Jobmarkedet er blevet disrupted. Få fire tips til, hvordan du finder de interessante job og bliver headhuntet
Vil du have feedback på dit engagement-pitch?
Indsend dit video-pitch og få feedback på form og indhold - eksklusivt for medlemmer.