Hvordan når du din målgruppe og får mest valuta for dit marketingbudget? Det giver DR nye indblik i danskernes medievaner dig et praj om.
DR Medieforskning følger hvert år udviklingen i danskernes medievaner, og 2022 skriver sig ind i dansk mediehistorie.
Det var nemlig året, hvor vores tidsforbrug på streaming af tv, radio, musik, gaming og brug af sociale medier overhalede traditionel tv, radio samt trykt og digital nyhedslæsning.
Det mest bemærkelsesværdige ryk er væk fra flow-tv, som på et år er faldet fra 27 til 22 pct., mens vi modsat bruger 27 pct. af vores medieforbrug på streaming af film og serier mod 19 pct. i 2021.
Læs hele medieanalysen eller zoom ind på de emner, som er relevant for dig nedenfor.
6 highlights fra analysen
Sociale medier: Kinesiske TikTok tordner frem
Flow-tv: Seerne, der forsvandt
Streaming: Vi egotripper som aldrig før
0 Kommentarer
Retningslinjer for businessdanmark.dk/InBusiness
Eksterne redaktionelle bidrag (tekst + illustration) må ikke:
Kommentarer til artikler på businessdanmark.dk/InBusiness skal relatere sig til indholdet, og krænkende/truende sprog tillades ikke.
Kommentarerne bliver offentlig tilgængelige og kan fremsøges via en søgemaskine, så undgå personfølsomme oplysninger.
Alt, der strider mod disse regler, slettes uden varsel.