Få ideer til dit eget salgspitch

Et godt pitch er kernen i salg. Følg med og find inspiration, når vi hver uge på LinkedIn bedømmer deltagernes pitch i 6. sæson af Løvens Hule

Del på:
Facebook
Twitter
LinkedIn

6. sæson af DR-succesen Løvens Hule er skudt i gang, og på lægterne i første afsnit sad de fem sultne løver klar til at høre iværksætternes pitch.

Igen i år giver Business Danmark hver fredag morgen på LinkedIn stjerner til de modige iværksættere for deres pitch og hylder det gode salg. Skalaen går fra 1 til 5, hvor 5 er bedst.

Følg vores side på LinkedIn - hvor vi anmelder ugens pitch - og læs anmeldelsen af de første deltagere nedenfor.

Få også tips til dit eget pitch på vores hjemmeside "Sådan laver du et godt pitch".

Decofarver.dk – 5 stjerner

Online salg af maling, mere end 40.000 kunder, et bundlinjeresultat på over 2 mio. kroner og toprating på Trustpilot taler for sig selv. Decofarver et brag af et pitch der i den grad afspejlede deres faglighed og resultaterne imponerede tydeligvis løverne. Og selv om en af iværksætterne kort taber tråden, er det ikke noget, der slår dem ud af kurs. Tråden bliver hurtig samlet op igen, og faglighed og flotte resultater får yderligere fokus. Det fik alle løvetænder til at løbe i vand - og alle løver gik i budkrig – tre løver endte med at indgå et samarbejde for at få del i byttet. Flot gået og tydeligt, hvor langt man kan nå med et højt fagligt niveau og flotte resultater i sit pitch.

Copenhagen Cartel – 4 stjerner med pil op

Copenhagen Cartel skød sæsonen i gang med badetøj produceret af plastik og gamle fiskenet - fantastisk, tidssvarende og aktuelt. Og sikken en start og pitchperformance. Produkt, passion, charme, retorik og historik blev udført helt i særklasse – og appellerede til løvernes grønne hjerter, som den dygtige pitchperformer så rigtig også udtrykte det. Flere Løver var klar til at dele byttet, men pitchet og produktet fik en løve til at trumfe de andre, førend det hele begyndte.


Oles Gård – 3 stjerner med pil op

En god historie, et super produkt i form af måske verdens mest velsmagende frysepizza. Og ikke mindst en dokumentation på, at dét at have lykkedes er et perfekt afsæt for et pitch. Iværksætteren udførte et fornemt indledende pitch lige efter bogen. Og ikke mindst gav iværksætteren i pitchet udtryk for, hvor vigtigt det er at anvende de rigtige råvarer. At servere en fantastisk pizza til de sultne løver var et scoop og løftede tydeligvis pitchet - men da økonomien kom på bordet, faldt appetitten drastisk hos løverne. Flere tal eller argumenter for prissætning og værdisætning i pitchet kunne måske have vækket de glubske løvers interesse yderligere, og eventuelt sikret Oles Gård en investering.

Hupaip – 3 stjerner

En flot designet og håndlavet lampe med udspring i et beskyttet lokalt værksted. Man kan komme rigtig langt med charme, som nok også er hovedårsagen til, at løverne ikke kastede sig over iværksætterne med onde udfordrende og frådende spørgsmål omkring økonomien, som tydeligvis haltede. De to unge iværksættere havde på en god måde aftalt en fordeling mellem sig – hvem siger hvad og hvornår, og tilsammen tydeliggjorde de, at der var lagt vægt på eksklusiviteten i form af emballeringen. Sidst, men ikke mindst, fik hver løve en customized lampe overrakt. Da snakken gik på økonomien og de udfordringer, som iværksætterne havde mødt dalede interessen, men en ting er sikkert, de to vandt tydeligvis på sympati og ærlighed. Hvilket helt sikkert vil bringe dem videre i fremtiden.

Foto: DR

Sådan laver du et godt pitch

Del på:
Facebook
Twitter
LinkedIn

0 Kommentarer

Retningslinjer for businessdanmark.dk/InBusiness

Eksterne redaktionelle bidrag (tekst + illustration) må ikke:

  • overtræde dansk lovgivning og/eller opfordre til kriminalitet
  • krænke, true eller forfølge personer eller grupper af personer
  • krænke privatlivets fred
  • linke til/markedsføre hjemmesider, der opfordrer til kriminalitet, krænker, truer eller forfølger personer eller grupper af personer
  • linke til/markedsføre kommercielle hjemmesider, konkrete produkter, firmaer eller salgsmaterialer.

Kommentarer til artikler på businessdanmark.dk/InBusiness skal relatere sig til indholdet, og krænkende/truende sprog tillades ikke.

Kommentarerne bliver offentlig tilgængelige og kan fremsøges via en søgemaskine, så undgå personfølsomme oplysninger.

Alt, der strider mod disse regler, slettes uden varsel.