”Og de fire nominerede salgsledere er…”

Fire stærke salgsledere er sluppet gennem nåleøjet og kæmper om at blive kåret til årets ”Sales Excellence”. Mød dem her

Del på:
Facebook
Twitter
LinkedIn

Professionel, visionær salgsledelse er afgørende for virksomheders vækst. Det er en af konklusionerne i Danmarks hidtil største salgsforskningsprojekt "Morgendagens Salg" gennemført af DI Handel, CBS, Customer Agency og Business Danmark.

Siden 2005 har Business Danmark og TACK International kåret årets Sales Excellence – en salgsleder, der har skabt ekstraordinære resultater og udmærket sig i særlig grad. Vinderen kåres den 14. maj.

I år fokuseres i særlig grad på kandidaternes evne til at levere på tre strategiske parametre:

  1. Design af salgsfremmende touch points
  2. Sikring af bred opbakning og salgsforståelse i resten af organisationen
  3. Systematisk identifikation og implementering af best practice

Guide til morgendagens salg

De fire udvalgte nominerede er...

Michael Hygild Toxverd, business unit manager i Hikvision Europe gennem syv år. HIKvision Europe er en hastigt voksende virksomhed med base i Holland og datterselskab af den kinesiske tech gigant Hikvision Digital Solution, der beskæftiger 43.000 medarbejdere. Selv om Michael opererer i en stor koncern formår han at skabe rammer for sit team, som var det en lille fasttømret familie.

Ud fra indstillingsbeskrivelsen af Michael praktiserer han mange af salgets syv dyder, som fremhæves i forskningsprojektet ”Morgendagens salg” - blandt andet er han altid nærværende i forhold til såvel kunder som interessenter, og det er med det in mente, at han er blevet indstillet til årets Sales Excellence.

Bent Laursen, salgschef, Leica Geosystems Danmark, der har rødder i Schweitz og global har mere end 3.500 medarbejder. Også Bent Laursen er blandt frontløberne, når det gælder om at praktisere salgets dyder. Han er blandt andet nomineret for sit talent for kundeorientering. Og så er han altid klar til at gå forrest og ikke mindst bakke op omkring medarbejderens ideer og tiltag.

Bent roses af indstilleren også for at stille ambitiøse men realistisk opnåelige og motiverende salgsbudgetter.

Jesper Rosen Larsen, salgschef hos Autobutler - en af Europas største digitale markedspladser for bilreparationer med cirka 3.000 tilknyttede værksteder. Jesper har gennem sine fem år i virksomheden udviklet sig fra at være account manager til i dag at være salgschef for hele Skandinavien og Storbritanien. Han roses for sin evne til at få medarbejderne til at samarbejde og har på den baggrund en stor aktie i, at Autobutler i dag scorer højt på Trustpilot.  At Jesper ydermere har nået sine budgetter vidner om, at der er en god portion dynamik bag salgslederen.

Martin Mürbeck, har som vice president for retention, sales & customer success i Trustpilot ansvar for, at kunderne får succes, og det er er en opgave, han tager meget seriøst. Trustpilot har gennemgået en turnaround fra at være en udskældt virksomhed til at være en virksomhed, som rigtig mange virksomheder i dag benchmarker sig opad.

Martin er utrolig dedikeret, og hans team har - trods høje budgetter – opnået disse. Som Indstilleren udtrykker det: ”Jeg har været i salg i 15 år og aldrig set nogen, der kunne løfte sådan en opgave”.

Juryen - der afgør, hvem der bliver årets salgsleder - er

Jens Dalgaard, administrerende direktør i TACK International
Jens Neustrup Simonsen, landsformand i Business Danmark
Jens Geersbro, lektor og ph.d., Institut for Afsætningsøkonomi og leder af Center for Business Marketing & Purchasing, CBS

Del på:
Facebook
Twitter
LinkedIn

0 Kommentarer

Retningslinjer for businessdanmark.dk/InBusiness

Eksterne redaktionelle bidrag (tekst + illustration) må ikke:

  • overtræde dansk lovgivning og/eller opfordre til kriminalitet
  • krænke, true eller forfølge personer eller grupper af personer
  • krænke privatlivets fred
  • linke til/markedsføre hjemmesider, der opfordrer til kriminalitet, krænker, truer eller forfølger personer eller grupper af personer
  • linke til/markedsføre kommercielle hjemmesider, konkrete produkter, firmaer eller salgsmaterialer.

Kommentarer til artikler på businessdanmark.dk/InBusiness skal relatere sig til indholdet, og krænkende/truende sprog tillades ikke.

Kommentarerne bliver offentlig tilgængelige og kan fremsøges via en søgemaskine, så undgå personfølsomme oplysninger.

Alt, der strider mod disse regler, slettes uden varsel.