Kultur spiser strategi til morgenmad

8. februar kl. 9.00-10.30  tilmeld dig webinaret

Kultur spiser strategi til morgenmad – det ved de fleste, men virksomhederne har aldrig været mere overvældet af e-mails, rapporter, data statistik og uendelig mange PowerPoint præsentationer samtidig med prædiken om vigtigheden af ​​virksomhedskultur. Måske fornemmer du også en konflikt?

Sammen med Martin Lindstrøm vil vi dykke ind i nogle af verdens største firmaer og deres udfordringer med at genopdage, bygge og vedligeholde deres stærke kultur.

2 spændende cases

Hvad skete der med Mærsk, verdens største rederi, der blev lammet af et to måneder langt globalt cyberangreb? Hvad gjorde Standard Chartered, verdens 10. største bank, da de indså, at "sund fornuft" var fuldstændig forsvundet fra deres 90.000 ansattes adfærd, hvilket førte til alt for komplekse servicetilbud og enorm kundefrustration?

Martin Lindstrøm tager dig med bag kulisserne, og fortæller hvad der skal til for at bringe kultur tilbage i fokus hos de virksomheder, der har været lammet af bureaukrati, lovgivning og ineffektivitet.

På kun to år blev Mærsk genopbygget og tilføjede yderligere 43% til deres globale brandværdi, og Standard Chartered fordoblede næsten deres aktiekurs.

Hør mere om:

  • Hvad der skal til for at skabe en stærk kultur, vende dårlig moral blandt medarbejdere og tiltrække toptalenterne.
  • De lavt hængende frugter og fornuftige initiativer, der inden for få uger kan indgyde håb i organisationen, booste moralen og forbedre produktiviteten.
  • Køreplanen der vil transformere den bureaukratiske virksomhed til en stærk kultur.
  • De klassiske faldgruber og misforståelser, der bringer 9 ud af 10 kulturprojekter i fare - og hvordan man systematisk undgår dem.

Martin Lindstrøm og hans team betragter bureaukrati som en sygdom, og hjælper virksomheder med at genopbygge formål, genoplive og styrke personalet og vigtigst af alt, systematisk fjerne det bureaukrati, der dræber iværksætteri og produktivitet. I en virksomhed måtte man forbyde PowerPoint-præsentationer. I en anden fjernede de CC-funktionen fra Outlook. Møderne var begrænset til maksimalt fire deltagere, og smartphones blev forbudt. I et tilfælde indførte han endda en særlig afdeling kaldet Ministeriet for sund fornuft. Og i alle tilfælde virkede det!

Business-guruen over dem alle

Martin Lindstrøm er flere gange gennem sin karriere blevet kaldt for en af verdens mest indflydelsesrige personer af både Time Magazine og Thinkers50.

Han er forfatter til adskillige bestsellers, og er fornyeligt udkommet med bogen "Buyology for a Coronavirus world". Han er blandt verdens mest bookede key-note foredragsholder inden for business og branding. Han er til dagligt CEO i Lindstrom Company med 40 ansatte, som er fordelt på kontorer i Sydney, Tokyo, Zürich, London og New York - herfra løser han udfordringer for nogle af verdens største brands som Disney, Pepsi, LEGO og Nestlé.

TILMELD DIG NU

Praktiske oplysninger

Tirsdag 8. februar kl. 9.00-10.30
Webinaret afholdes på dansk, er gratis og forbeholdt medlemmer. Er du ikke medlem, kan du også deltage mod at sige ja til at blive kontaktet uforpligtende af Business Danmark om fordelene ved et medlemskab.
Kontaktperson: Janne Krogsbøll, marketing- og loyalitetskonsulent, jkl@businessdanmark.dk

På webinaret deltager både medlemmer og ikke medlemmer, derfor kan man ikke entydigt vide om du er medlem i Business Danmark fagforening. Webinaret afholdes i Zoom, bliver optaget og vil kunne genses t.o.m. 8. april 2022 bag medlemlogin.