Skab øget værdi gennem kundeorientering

Flere og flere B2B-virksomheder melder om intensiveret konkurrence og pres på marginerne.

Erfaring har vist, at virksomheder, der arbejder systematisk med kundeorientering, formår at øge hitraten på deres tilbud med 20-40% og reducere kundefrafaldet med 10-15%. Det kan omsætningen til eksisterende kunderne med 10%.

Derfor stiller DI Handel, Customer Agency og CBS skarpt på, hvordan B2B-virksomheder kan arbejde med kundeorientering af salgsprocessen som kunderne virkelig mærker.

Og Business Danmarks samarbejde med DI Handel giver dig mulighed for at deltage gratis.

På seminaret om værdiskabelse i B2B salgsprocessen stiller vi skarpt på hvordan man kan styrke salgsprocessen gennem systematisk arbejde med kunderejser, kundeindsigt og eksekvering der skaber kundeoplevelser, der præcist og konsekvent skaber værdi for kunderne i vigtige kontaktpunkter.

Kom og hør:

  • Trends om kundeorientering i B2B-virksomheder
  • Hvad betyder kundeorientering i et strategisk perspektiv
  • Hvad forretningsværdien kundeorienteret salg er
  • Hvordan du kan arbejde systematisk med at måle kundeoplevelserne på tværs af kundernes rejse
  • Hvordan du kontinuerligt kan arbejde med kundeindsigt, trimme kundeoplevelsen go styrke salgsprocessen

Seminaret vil bygge på eksempler fra konkrete cases samt dialog med deltagerne om de udfordringer de oplever med salg og kundeorientering.

Seminaret gennemføres af:

  • Peter Aakjær Jensen, Market Director, Customer Agency
  • Mogens Bjerre, lektor, CBS, Handelshøjskolen i København
  • Heino Juhl, Marketingchef, Lindab Danmark 

Program

12.20 – 13.00 Registrering og kaffe

13.00 – 13.10 Velkommen ved DI Handel

13.10 – 13.50 Mogens Bjerre, Kundeorientering - et afgørende strategisk perspektiv
- Kundeorientering i et strategisk perspektiv
- Implikationer af kundeorientering i et strategisk perspektiv 
- Hvad er den forretningsmæssige værdi af at arbejde med kundeorientering i salget

13.50 – 14.30 Peter Aakjær Jensen, Eksekvering af kundeoplevelser der gør en forskel for kunderne

- Hvordan kan man arbejde med kundeoplevelser så det bidrager til differentieringen
- Hvordan man kan kortlægge kunderejser der bidrager til at styrke salget 
- Hvordan man kan arbejde systematisk med kundeindsigt der gør B2B virksomheder i stand til kontunuerligt at forbedre kundeoplevelsen

14.30 – 14.50 Pause

15.00 – 15.45 Heino Juhl, Lindab Lytter - Sådan arbejder vi kundeoplevelsen helt ind i kernen af forretningen 

Prakisk info

TID & STED - KØBENHAVN

Mandag den 8. oktober 2018
Kl. 13.00 - 17.00

Industriens Hus
H. C. Andersens Boulevard 18
1787 København V.
 

UDSOLGT


TID & STED - VIBY J.

Torsdag den 11. oktober 2018
Kl. 13.00 - 17.00

Stark A/S
Skanderborgvej 277
8260 Viby J

Tilmeld hos DI Handel - I Aarhus


Gratis

*Der opkræves et no-show gebyr på 400 kr., hvis du ikke har meldt afbud 48 timer før arrangementet og ikke dukker op på dagen.