Adfærdsdesign spiser salgsmodeller til morgenmad

Med inspiration fra bl.a. bogen ”Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag” vil du lære at forstå, hvordan indkøbere træffer beslutninger. Du får nemmere ved sælge, og dine kunder får nemmere ved at købe ind.

Du vil blive introduceret for 5 adfærdsprincipper, som vil gøre det let at designe en knivskarp salgsproces. Udgangspunktet er, at indkøbere er langt mere emotionelle i deres valg end vi tror, og at 95% af beslutninger og valg er truffet på et hurtigt, intuitivt og irrationelt grundlag. Med den viden kan vi designe en arkitektur omkring vores kunders valg, som guider dem i den rigtige retning for begge parter.

Medlemsarrangementet er gratis - Tag op til 2 gæster med.
Tilmelding Rødovre
Tirsdag 25. februar kl. 09.00-10.30. Business Danmark, Roskildevej 288, 2610 Rødovre.

Tilmelding herning
Torsdag 27. februar kl. 08.30-10.00. Erhvervsakademiet MidtVest. Gl. Landevej 2, 7400 Herning.

Udbytte

  • Præsentation af to adfærdsprincipper, som sikrer du altid kommer godt fra start
  • Præsentation af tre adfærdsprincipper, som gør dig i stand til at lukke flere ordrer
  • Ny viden om hvordan dine kunder træffer sine beslutninger
  • Præsentation af de nyeste lukketeknikker
  • Ny viden om årsagen til kunders adfærd
  • Viden om hvorfor nemhed slår motivation
  • Indsigt i hvorfor kunder ofte vælger det nemme valg

Indhold

  • Introduktion til 5 nye adfærdsprincipper
  • Viden om hvorfor tab for en indkøber motiverer mere end gevinst
  • Kunder er dovne, gør vi det nemt for kunden at vælge os
  • Flere valg er lig med intet valg
  • Kunder vil have det de ikke kan få
  • Kunder er overoptimistiske og kortsigtede
  • Rammen er vigtigere end substansen
  • Handling i en købssituation kommer før holdning

Foredragsholder

Thomas Kjær stiftede Salesculture i 2010. Er bl.a. uddannet adfærdsdesigner hos Morten Münster, forfatter til bogen ”Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag”. Han løser opgaver med fokus på kulturforandringer i salgsorganisationer samt design af verdensklasse kundeoplevelser. At “oversætte” forkromede værdisæt og strategier til simpel adfærd, er Thomas’ helt store passion og interessefelt. Han har løst opgaver for Vestas, Egmont, Spar Nord og Nyhavn Rejser, og er endvidere aktiv blogger samt forfatter til bogen ”5 minutter med en utilfreds kunde er bedre end… 3 uger med en managementkonsulent”.